Torsdag!

Idag är det Torsdag, och lika glad är jag för det!

Igår, när baby kom hem så bytte vi om och drog iväg till friskoteket o tränade drygt en timme. gött gött.
sen sprang vi in på ica, köpte lite som vi behövde till maten..
Efter att vi lagat mat så plockade vi undan lite i lägenheten, sen låg vi bara o slappade. kollade på IDOL 2008, inte jätte impad efter första avsnittet, men lär ju följa det ändå. o efter programmet så deckade jag faktiskt, så sov från 21 till imorse, fan va skönt!

Åter till maten som gjordes igår. i och med att många andra jag känner, har som jag idétorka när det gäller att laga mat, så här får ni ett litet tips..
Jätte gott btw, trodde jag faktiskt inte.
Hittade receptet på arla.se , jätte bra sida tycker jag..
jätte enkelt och gott, och nyttigt tydligen. fanns under rubriken smalmat iaf. =) dock stod det att röran skulle räcka till 4 stora tortillabröd, men jag tycker nog att det är lite för lite, så 3 tortillabröd var pefekt.

Pizza på momangen
Lägg till i inköpslistan Spara i mina sidor
Hemlagad snabbmat på en botten av tortillabröd. Pizza på momangen

Ingredienser

4 port
250 g körsbärstomater
200 g rökt skinka
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche, tomat & basilika
150 g Arla Köket riven ost pizza
4 stora tortillabröd

Gör så här

Sätt ugnen på 250°. Dela tomaterna. Skär skinkan i små bitar. Blanda tomater, skinka, crème fraiche och ost. Bred blandningen på bröden. Grädda på plåtar med bakplåtspapper i mitten av ugnen ca 10 min. Servera med sallad.

Tips! Lägg på extra grönsaker i tunna skivor.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack ska du ha =) Ja jag hoppas jag blir frisk snart.

2008-09-04 @ 10:02:19
URL: http://sjoquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0