Blonderingstips

Många som frågat hur jag lyckats få mitt hår från så mörkt till så ljust, och svaret är helt enkelt blek blek blek.
Men för er som ändå inte tycks lyckas - ska jag berätta typ exakt hur jag gör. (Säger inte att det är rätt sätt, men det är så jag gör och det funkar bra på mig)



Börja med att bleka håret med Jane Hellen Mood Ultrablond.
Tänk på att håret i nacken, och längderna(topparna) oftast tar lite längre tid att bleka, så lägg i där först och låt sitta i en stund innan man lägger i i resten av håret.
Ha i maxtid och tvätta sedan ur..
Är håret rött/orange, eller bara fortfarande för mörkt för din smak, blek en omgång till, tänk bara på att bleking sliter ordentligt på håret..


Kostar runt 50 lappen i vanlig mataffär..


För att få bort det gula i håret som förmodligen har uppstått efter blekningen så använder jag mig av Jane Hellen Mood Pärlblond.
Det är en lättare blekning med lila/blå toner i, (så om det ser mörkt, blått/lila/grått ut medan det sitter i, så var lugna, det ska  vara så - lila/blått slår nämligen ut det gula i håret)


Kostar runt 50 lappen i vanlig mataffär..



Sedan för att underhålla håret så brukar jag använda L´oréals silverschampo. (Det är ett blå/lila schampo, som tar bort gula toner i håret och håller det "vitt" och fräscht)
Dock ska man inte tvätta håret med silverchampo varje dag med tanke på att det sliter på håret det med och om man har i det för ofta och för länge, kan bli grått ist för "vitt". 
Själv använder jag det kanske 2 ggr/vecka, och ca 15-20 min/gång. (På flaskan står det att man bara ska ha i det i några minuter, men jag tycker man ska använda det mer sällan och ha i det lite längre för bästa effekt)


Just detta silverschampot var så länge sen ja köpte, så minns inte priset.. Men har för mig det låg runt 150 kr i salong.


Och för all del, glöm inte fuktgivande hårinpackningar!! Brukar använda det nästan varje dag. Dock har jag inte i det i kanske 10 minuter eller vad man ska ha, utan jag använder det precis som jag använder balsam. (har fått för mig att balsam bara reder ut för stunden, men hårinpacknign både reder ut OCH ger ordentligt med fukt till håret, så håret blir friskare..) Men har jag tid, så har jag i det så länge som möjligt..



Denna använder jag just nu. En budget variant som kostar under 50 lappen i mataffären, men den funkar jätte bra på mig. Har använt en från L´oréal tidigare, men den kostar mycket mer, och jag märker ärligt talat ingen större skillnad..




Före. februari-09.



Efter. maj-09




Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0